Conferència de persones sense sostre a l’institut Escola Del Treball

El bisbe Antoni Vadell ha presidit l’acte organitzat pel Secretariat diocesà d’educació catòlica, el Secretariat diocesà de pastoral amb joves i el Secretariat diocesà de catequesi

El Seminari Conciliar de Barcelona ha acollit la trobada amb responsables de pastoral d’escoles per reunir-se i crear sinergies tant entre els centres d’educació catòlica com amb l’Arquebisbat de Barcelona. El bisbe auxiliar Mons. Antoni Vadell ha presidit l’acte on també han participat els seus organitzadors: el director del Secretariat diocesà d’educació catòlica, Raül Adames, el director del Secretariat diocesà de pastoral amb joves, Mn. Carlos Bosch i el director del Secretariat diocesà de catequesi, Mn. Alberto Para.

Una trobada per dir: «Som aquí i estem al vostre servei»

Per la seva part, Raül Adames ha assegurat que «els tres secretariats hem fet aquesta trobada per tal de parlar com fem la pastoral en aquesta situació de pandèmia i què podem fer des del bisbat per ajudar a les diferents escoles a dur a terme les diferents accions pastorals que es puguin fer». A més ha recalcat que «també volem que els joves de totes les escoles catòliques de l’arxidiòcesi sàpiguen que hi ha llocs de trobada per tal de seguir tenint una comunitat per viure la seva fe».

Per altra banda, el bisbe Vadell ha afirmat que «des de l’Arxidiòcesi de Barcelona ens importa molt l’educació i tenim una realitat amb moltes escoles d’identitat religiosa. Per tant, el que pretenem amb aquesta reunió és oferir-nos i dir “som aquí i estem al vostre servei” perquè és un bon moment per generar sinergies i amb el que estem vivint hem de seguir el que diu el sant Pare: “ningú se salva sol”, per això és molt important que ens trobem, que compartim necessitats i compartim projectes».

Sinergies i companyonia entre els responsables de pastoral

Els mestres i professors responsables de pastoral presents han pogut escoltar el testimoni de dos joves que han trobat la fe gràcies a l’escola. Posteriorment, s’han reunit en petits grups per respondre a les preguntes: Has viscut a la teva escola amb adolescents, algun procés d’apropament a la fe? Com podem, des de l’escola, ajudar que es produeixin aquests processos? Quines dificultats i reptes em trobo en la pastoral a la meva escola? Com et podem ajudar des de la diòcesi de Barcelona? Què necessites? Finalment han pogut posar-les en comú amb la resta de grups. La trobada ha permès crear comunió entre els responsables de les diferents escoles cristianes de l’arxidiòcesi de Barcelona.